Under de senaste åren har vi märkt en ökning av våra kunders kunskap och intresse kring frågor som rör ledningssystem, HR, hållbarhet, arbetsmiljö & brandskydd. Denna ökning ställer höga krav på vårt sortiment, vilket vi tar på stort allvar.
Därför vill vi i detta inlägg ge dig en djupare förståelse för vår produktutvecklingsprocess och de krav som en dokumentmall måste uppfylla innan den blir bli tillgänglig i vår webbshop.
Vår strävan
Vi har utformat vårt sortiment med målet att det ska vara kostnadseffektivt och tidsbesparande, samtidigt som det ska omfatta ett brett spektrum av våra expertområden. Vi vill att du ska kunna välja den dokumentmall eller paketlösning som bäst passar dina behov, utan att kompromissa med kvaliteten.
För att uppnå detta strävar vi alltid efter att vårt sortiment ska:
- Kännetecknas av enkelhet, kunskap och inspiration
- Vara prisvärda och tidsbesparande
- Anpassas efter våra kunders behov och förväntningar
- Omfatta ett brett och mångsidigt utbud inom våra expertområden
- Genomgå kvalitetssäkring för att säkerställa att produkten är användbar, hållbar och uppfyller förväntningar och krav.
Utvecklingsprocessen
Vi tycker alltid att det är roligt att ta fram nya dokumentmallar och paketlösningar. Våra kunders önskemål och vår expertis inom ledningssystem, HR, hållbarhet, arbetsmiljö & brandskydd är grundläggande faktorer som påverkar vilka mallar vi utvecklar och sedan tillhandahåller våra kunder.
Hållbarhetsfrågor ligger oss särskilt varmt om hjärtat och de tre dimensionerna av hållbarhet – ekologisk, social och ekonomisk – är integrerade i vår grundfilosofi och genomsyrar allt vi gör. Därför är det naturligt för oss att aktivt utveckla nya dokumentmallar och paketlösningar inom områden som kvalitet, miljö, arbetsmiljö, brandskydd, medarbetare och affärsetik. Vi är övertygade om att alla dessa områden spelar en avgörande roll för ett företags konkurrenskraft och dess förmåga att leverera starka resultat.
Vår sortimentsstrategi och lanseringsplan
Årligen formulerar vi en strategi för vårt sortiment, som utgör grunden för Time2Act:s lanseringsplan. Lanseringsplanen avgör vilka dokumentmallar vi ska utveckla. Antalet nya mallar som vi hinner producera varierar från år till år, ibland blir det endast ett tiotal nya mallar medan andra år producerar vi fler. De mallar som motsvarar efterfrågan publiceras sedan i vår webbshop.
Kvalitetssäkring
För att säkerställa hög kvalitet på våra produkter genomgår nya dokumentmallar en kvalitetskontroll innan de publiceras i vår webbshop. Tillsammans med våra testkunder testar och analyserar vi dokumentmallen för att säkerställa att den uppfyller våra kunders behov och förväntningar innan den blir tillgänglig för köp.
På samma sätt testas våra paketlösningar (startpaket) för ledningssystem enligt ISO och FR2000 i uppbyggnadsfasen av det aktuella ledningssystemet, i samarbete med vår testkund. Efter denna fas genomgår hela ledningssystemet en extern certifiering av en oberoende tredjepartsrevisor innan paketlösningen blir tillgänglig i vår webbshop. Detta ger våra kunder extra trygghet och försäkran om att våra mallar uppfyller standardkraven och är pålitliga verktyg under certifieringsprocessen.
Senaste nytt
Läs mer om våra dokumentmallar i tidigare inlägg: